داداچ داری اچتباه مینویسی!

دیدین میان میگن "به وبه ما هم سربزن" ؟ به کل جمله اش کاری ندارم، میخوام راجع به اون "وبه" یه توضیح بدم. اکثرمون پست ها رو شکسته مینویسیم، خب خاصیتش اینه که وقتی یه متنی رو میخونیم با لحن نویسنده بیشتر آشنا میشیم و تقریبا متن شبیه مدل صحبت کردن اونه و صمیمی تره، یه دلیل دیگه ای که داره اینه که نوشتن نشکسته ی بعضی کلمه ها تو جمله خیلی متن رو کتابی میکنه و نصف حس و حال موضوع رو میگیره( عقیده ی منه) ولی قبول دارم که خوندنش سخت تره و سرعت خوندن رو میگیره، اینم قبول دارم که شکسته ننوشتن و در عین حال صمیمی نوشتن خیلی سخته و از من برنمیاد...یکی منو از بالای منبر بیاره پایین!
راستش خیلی بلد نیستم درست و حسابی راجع به اون "ه" آخر کلمه توضیح بدم و دقیق و علمی بگم ولی(!) تو زبون فارسی برای بیان کسره آخر کلمه از کسره استفاده میکنیم(!) و از اونجایی که تو بیشتر کلمه ها اَاِاُ نمیذاریم پس بعد از نصف کلمه ها لزومی نداره -ِ بذاریم چون خواننده خودش باید عاقل باشه(!) مثلا تو خوندن جمله "زردی من از تو، سرخی تو از من" مشکلی بود؟ باید مینوشتم"زردیه من از تو، سرخیه تو از من"؟ اون"ه" که آخر بعضی کلمه ها میاد تو گفتار به جای فعل "است" هستش یا شکل گفتاری فعل اینطوریه. مثلا همین "اینطوریه" که نوشتم، خب منظورم "اینطوری است " بود یا مثلا "یکی منو از بالای منبر بیاره پایین" منظورم "بیاورد"بود. بهتره بیام پایین!

+نگارنده هیچ گونه ادعایی در برابر بزرگان بیان و متخصصان و اهل قلم ها ندارد و صرفا هویجوری بود!
۱ ۲
هلما ...
۱۸ آذر ۱۶:۱۲
آورین عزیزم اومدی پایین یا بیام کمک ؟؟ :))
اوهوم یه چیزایی دستگسرم شد ..

پاسخ :

ممنون اومدم:دی
هوم...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان